Chiang Kong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Jan en Nelleke - WaarBenJij.nu Chiang Kong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Jan en Nelleke - WaarBenJij.nu

Chiang Kong

Blijf op de hoogte en volg Jan en Nelleke

04 Maart 2014 | Thailand, Chiang Khong

Dinsdag 4 maart 2014.

Vandaag 1 maand geleden zijn we vertrokken. Nog maar 5 maanden te gaan. Wat gaat het snel. Inmiddels zijn we best al ervaren reizigers aan het worden. Toch ben ik elke keer best wel zenuwachtig als er weer iets nieuws te gebeuren staat.
Vandaag met de bus naar Chiang Kong, 130 km, ruim 2 uur rijden. Het tempo bevalt me wel. We rijden deze keer met een public bus uit de jaren vijftig. Duidelijk gebouwd voor een kleiner slag mensen dan wij. Wij konden niet naast elkaar zitten op de bankjes, dan hing er 1 bil buiten de bank. Ook de beenruimte was zeer beperkt, we konden alleen met benen wijd, of zijdelings zitten. De bankjes waren ook echt hard, het schuimrubber van de zittingen is jaren geleden al helemaal geplet. Gelukkig was er ruimte genoeg, zodat we elk op een aparte bank konden zitten.
Airco? No. way. Arko natuurlijk maar bovendien gingen de deuren gewoon niet meer dicht. Wind genoeg dus. Kortom een heerlijke reis tussen de local people. Samen betaalde we hiervoor € 3,=
Ons hotel voor deze nacht is een genoeglijke kamer van 3 x 3,5 meter. Met daarin een bed van 1.80 x 2.00 m en een badkamer van zoals gewoonlijk 1 meter in het vierkant. Het uitzicht is echter fantastisch over de Mekong en....... we hebben een eigen veranda. Siam Riverside heet het gueshouse.
Morgen maken we de oversteek naar Laos.

• 04 Maart 2014 - 20:59

Johan En Willy:

Hoi Jan en Nelleke,
    Wat beleven jullie toch veel zeg,geweldig hoor!!
    Ik lees jullie verhalen met veel plezier,kijk ernaar uit.
    Ook de foto's zijn leuk en mooi.
    We wensen jullie een goeie reis,en blijf genieten he!!
    Groetjes van ons.

• 04 Maart 2014 - 21:08

Lies:

Zit Jan daar op jullie eigen veranda? Wat een prachtig plekje! Wat hoor je? Vogeltjes? En hoe ruikt het? Hoe communiceer je met de lokale bevolking? Spreken ze wat Engels of gaat het met handen, voeten en glimlachen? Ben benieuwd hoe Laos is. Ik heb nooit eerder van iemand gehoord, die daar op vakantie geweest is. Is dat land minder toeristisch? Een fantastisch vervolg van jullie reis gewenst, Lies.

• 05 Maart 2014 - 01:56

Arend Bevaart:

Hallo levensgenieters, ik lees elke keer met veel plezier jullie verslagen hoor.
    Ik kan me wel voorstellen dat je zenuwachten ben voor de dingen die gaan komen Nelleke, je zit tenslotte aan de andere kant van de wereld, respect hoor!!!
    Veel plezier in Laos
    groetjes
    Arend

Jan en Nelleke

Nadat we dit jaar in Nepal waren geweest kregen we het reis virus te pakken. Nu kunnen we nog dachten we. Maar gaan we het ook echt doen?! Ja dus. We gaan een half jaar door Azië trekken, te beginnen in Thailand. We gaan Laos in via de Mekong rivier en trekken door Cambodja weer richting Bangkok. Dan vliegen we naar Calcutta (Noord India) en kijken daar rond in Sikkim. Vervolgens vliegen we naar Sri Lanka waar we Jannie Fioole een bezoek brengen. We laten ons rondleiden langs de projecten van de Stichting Sri Lanka support en bezoeken dan meteen ons sponsorkind Diviyangi. Ten slotte gaan we nog naar Zuid India om vanaf Mumbai weer naar huis te keren.

Actief sinds 24 Dec. 2013