China Town - visum - op weg naar.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Nelleke - WaarBenJij.nu China Town - visum - op weg naar.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Nelleke - WaarBenJij.nu

China Town - visum - op weg naar....

Blijf op de hoogte en volg Jan en Nelleke

16 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Zondag 16 febr. 2014
We konden helaas geen goedkoop hostel meer vinden in Bangkok, alleen nog slaapzalen vrij, nou ja daar hebben we dus geen zin in. We hebben nu dan ook een echt hotel geboekt, Sapphirtel Inn, waar we al eerder een nacht sliepen. 4 Keer zo duur. Het is een beetje een achteraf hotel in de wijk met mega grote hotels en hotelketens. Die van ons is een beetje verlopen, maar de kamer ... Wauw een bed waar we zowel in de lengte als in de breedte in kunnen slapen, een badkamer met douche, wc, wastafel en ... Bad!!!! Daar kunnen we de was lekker in doen. :) Als er 1 afscheidscadeautje al van pas is gekomen, dan is het wel de oprolbare waslijn van Lenny.
We zijn naar de China Town geweest. Een belevenis hoor. Wat een ongelooflijke berg zooi kun je daar kopen. Als je iets zoekt en ze hebben het daar niet, hebben ze het nergens.
Ik heb weer een zonnehoedje gekocht. Dit is mijn derde al. Yvonne wees gerust, ik laat een spoor achter van zonnehoedjes. We vinden de weg dus vast wel terug.
Jan wilde graag een andere tas, die vonden we uiteindelijk ook. 100 meter van het hotel. Ene hebben bij Mc Donalds, wat zeg je nou, ja echt Mc Donalds een ijsje gegeten!!!!!

Maandag 17 febr. 2014
Yes,yes,yes. Vanmorgen vroeg al een bericht van de ambassade, we kunnen erom!!!!! Het visum is er. Dat betekend dat vandaag in het teken staat van onze reis verder plannen.
We hebben besloten om met de nachttrein naar Chang Mai te gaan (gewoon omdat we dat willen beleven) en dan door reizen per bus naar Pai. Daar hebben we dan een hut gereserveerd, midden in de natuur ( waarschijnlijk samen met nog ...... andere hutten)
Nu eerst treinreis regelen, dan nog 1 nacht Bangkok en morgennacht reizen we weg.
Tja, het loopt altijd anders dan je plant. Morgen nacht waren beide nachttreinen vol. Dus gaan we gewoon overdag. Vertrek 08.30 uur. Vermoedelijke Aankomsttijd 20.30 uur. Hotel voor 1 nacht in Chang Mai en dan de volgende dag door naar Pui met de bus (3 uur).
Vandaag zijn we dwars door een road blokkade gelopen, we wilden naar een park en moesten dus zo. Heel gemoedelijke sfeer, maar vastberaden gezichten.
Om 16.45uur waren wij de blijde bezitters van een visum voor India. Half jaar geldig vanaf nu en we mogen 2 keer binnenkomen, prima dus.
Toen we met de metro terug kwamen in onze wijk was daar ook een road blokkade opgeworpen, en in het kielzog van de blokkade een markt opgebouwd en een optreden van een band.
O ja en we hebben weer gegeten in ons favoriete Thaise pakhuis. Twee van zulke hallen, en wij als enige witneuzen er tussen. En niemand die daar gek over doet.

• 17 Februari 2014 - 19:50

Rob Hubrechsen:

Wat fijn dat juliie visum geregeld. Chinatown is inderdaad een bijzondere belevenis! Ayutthaya vond ik zelf één van de mooiste ervaringen. Goeie reis naar Chiang Mai! Misschien kunnen jullie daar een fiets huren en door delanderijen fietsen: de rijstvelden.
    Hier alles prima; moeder is in een goed humeur. Ze went al aardig aan het huis.

Groet,
    Rob

• 17 Februari 2014 - 20:00

Johan En Willy:

Hoi Jan en Nelleke,
    Het is bijzonder om te lezen wat jullie allemaal doen en zien,zoiets kunnen wij ons toch gewoon niet voorstellen.
    Fijn dat jullie je visum hebben en verder kunnen.
    Goeie reis en geniet ervan.
    Geweldige ervaring voor jullie hoor!!!!
    Groetjes en tot de volgende keer.

• 18 Februari 2014 - 00:36

Ben Bevaart:

Wauw wat een belevenissen zeg..
    Blij dat het visum geregeld is en ontzettend gaaf om iets mee te maken van de protesten aldaar, kan toch niet iedereen zeggen dacht ik zo!
    Veel plezier verder!!

Groetjes Ben, Anouk en Joey

• 18 Februari 2014 - 11:22

Gerda Bevaart:

Gelukkig...dat visum is binnen!

• 18 Februari 2014 - 19:02

Marije:

Wat een hoop alweer gezien jullie!! Zo gaaf!
    Hebben jullie je tas beetje goed ingepakt? genoeg schone onderbroeken, of 2 kanten dragen... haha ;)
    Veel plezier
    dikke kussss Marije & Ayala

• 18 Februari 2014 - 21:42

Nienke, Sherayno En Deriley :

Waaaauw voor jullie waarschijnlijk niets.... Maar wat zou ik me vermaken in China Town! ;)
    Maar vast indrukwekkend en toch leuk gezien te hebben!
    Daarna lekker in bad... Hahahah nee Die onderbroeken moesten in de was! Hahah Marije die 2 onderbroeken waren inmiddels al meerdere dagen gedragen en gedraaid. Ach met die warmte en die zweet billen wordt het lekker zoutig gewassen ;)

Fijn dat jullie je visum hebben! Nu kan jullie reis verder! Ik ben zo benieuwd hoe jullie het gaan hebben! En wat gaaf dat jullie tweetjes als wipneuzen tussen die pannenkoeken mogen eten! Wel heel leuk hoor!

Goede trip naar Pai!

Dikke knuffels en kussen! <3

Jan en Nelleke

Nadat we dit jaar in Nepal waren geweest kregen we het reis virus te pakken. Nu kunnen we nog dachten we. Maar gaan we het ook echt doen?! Ja dus. We gaan een half jaar door Azië trekken, te beginnen in Thailand. We gaan Laos in via de Mekong rivier en trekken door Cambodja weer richting Bangkok. Dan vliegen we naar Calcutta (Noord India) en kijken daar rond in Sikkim. Vervolgens vliegen we naar Sri Lanka waar we Jannie Fioole een bezoek brengen. We laten ons rondleiden langs de projecten van de Stichting Sri Lanka support en bezoeken dan meteen ons sponsorkind Diviyangi. Ten slotte gaan we nog naar Zuid India om vanaf Mumbai weer naar huis te keren.

Actief sinds 24 Dec. 2013