Chang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan en Nelleke - WaarBenJij.nu Chang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jan en Nelleke - WaarBenJij.nu

Chang Mai

Blijf op de hoogte en volg Jan en Nelleke

23 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Zondag 23 febr. 2014
Terug met de minibus naar Chang Mai. Bocht, bocht, bocht weer 3 uur lang, 130 km. Hotel is beter dan onze vorige overnachting in Chang Mai. Wel net zo'n klein kamertje, met 1 vierkante meter badkamer, maar wel schoon. The Green House, een twee verdiepingen tellend flatgebouwtje met groene muren. Eerst hadden we steeds kamers met airco, maar nu meer in het noorden zijn er alleen ventilators en arko (alle ramen kunnen open). In Pai waren de nachten koud en sliepen we onder een dekbed, maar hier blijft het weer warm 's nachts.
Vandaag hebben we de oude stad verkend, een aantal heel oude Wat's bezocht 1 uit 1345 ( foto met de bedelschalen van de monniken) en 1 uit 1411, daar hebben we een gebedsdienst van de monniken meegemaakt. En wat een geluk..... De héééééle grote zondagse avondmarkt konden we mee maken Jeeeh!!! Weer straten vol met kraampjes met leuke maar absoluut niet nodige dingen. Jan was weer helemaal in zijn sas ;)
Om precies 6 uur schalde het volkslied door de straten en...... de hele stad was een paar minuten bevroren. Iedereen stond stil en was stil. Ongelooflijk, ook alle toeristen, hoe is het mogelijk.
Lekker India's gegeten (de gefrituurde insecten hebben we op de markt gelaten) en naar het hotel terug.

Maandag 24 febr. 2014.
Vanmorgen zijn we met de minibus naar de Wat Phratat Doi Suthep (1383) geweest. Op een hoogte van 1000 meter staat deze Wat op de flank van de berg. Een trap van 300 treden bewaakt door Naga's (5 koppige draak) leidt naar de Wat. Een schitterende Wat met erg veel goudkleur. Het uitzicht over Chang Mai is fabelachtig mooi, het was helaas wel diesig.
We boften heel erg, want een monnik ( niet te verwarren met een monkey, zei hij tegen ons) was bezig met mensen te zegenen. Aangezien Boeddhisme heel goed samen gaat met alle andere geloven, vonden we dat wij ook wel een zegening konden gebruiken en zijn we op onze knieën erbij gaan zitten. De monnik had het duidelijk naar zijn zin want hij bleef maar water rondgooien en zegeningen verspreiden. Iedereen was behoorlijk nat gezegend. We kregen ook allebei een armbandje van hem.
Terug in de stad wat rond gekeuteld en 's Avonds naar de nachtmarkt geweest :)

Dinsdag, 25 febr. 2014.
Vandaag naar Hangdong geweest. Een dorp dat bekend staat om zijn hoogwaardige houtsnijwerk, keramiek en antiek. Prachtige dingen daar gezien, en ons enige souvenir uit Thailand daar gekocht. Een monnik van keramiek.
Terug in Chang Mai hebben we een postpakket klaargemaakt voor Nederland, met daarin alles wat we teveel mee genomen hadden. We kunnen met zeker 1/3 minder toe en het beeldje natuurlijk.
Morgen gaan we weer verder, met de bus naar Chiang Rai.

• 25 Februari 2014 - 20:40

Conny:

Nou nou, wat een belevenissen. Ik herinner me die plaats nog goed. Prachtig en inderdaad de mogelijkheid om een zegen te ontvangen. Goede reis maar weer verder en liefs x.

• 25 Februari 2014 - 20:52

Sherayno :

Wat een belevenissen weer.opa vond die markt leuk he. en wat een mooie foto's en die trap echt hoog!!! En ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben kus sher

• 26 Februari 2014 - 11:51

Gerda Bevaart:

oh bah......die insecten zou ik ook niet eten hoor.
    zelfs op de foto zagen ze er niet lekker uit.
    goede reis verder.

• 26 Februari 2014 - 20:42

Jan En Corrie:

Leuk om al die herkenbare dingen te lezen en te zien op de foto's.
    Wij willen ook wel graag een postpakket(je)......
    We hebben n.l.de foto gezien met al het houtsnijwerk, van die reusachtige olifantenbeelden.
    Gelijk verliefd natuurlijk. We hebben al wat keren staan kwijlen bij dit soort beelden en in gedachten stonden ze dan al in de tuin, maar helaas. Te groot en vaak te duur om te verzenden.
    En dan moet je nog maar afwachten of je het ook inderdaad thuisgestuurd krijgt.
    Ga zo door en geniet er van.

• 01 Maart 2014 - 22:54

Adrie En Ria:

Hoi Jan en Nelleke
    Al bijna een maand onderweg en al zoveel meegemaakt en gezien.
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen, maar ook wel een heel klein beetje jaloers hoor.
    Maar we gunnen het jullie van harte. Nog heel veel reisplezier toegewenst. Geniet ervan want alles wat je nu meemaakt, gebeurt maar eens in je leven. Groetjes Adrie en Ria

• 02 Maart 2014 - 00:58

Inke:

Geweldig, mensen. Wat zijn jullie toch in een totaal andere wereld terecht gekomen.
    Deze week de mooie rode Gerbera uit jouw vaasje pas weg moeten doen, Nelleke. Jullie zijn al zo lang onderweg en al die tijd heeft de bloem flink zijn best gedaan. Hoe is het mogelijk, hé?!
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag!!!, Liefs, Inke

• 03 Maart 2014 - 18:59

Jan En Corrie:

Hallo, Jan en Nelleke.
    Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Volgende bestemming is dus Laos. Ik denk dat jullie het daar ook geweldig vinden.
    Wij vonden dat samen met Vietnam en Cambodja 1 van de mooiste landen.
    Hou er wel rekening mee dat dit toch ook vakantie is. Als ik zie wat jullie allemaal doen, word ik er zelf moe van. Bij Woongoed nog geen schokkende dingen, dus afwachten maar.
    Nog een goede reis verder, en neem op tijd je rust.
    Groeten Jan en Corrie.

Jan en Nelleke

Nadat we dit jaar in Nepal waren geweest kregen we het reis virus te pakken. Nu kunnen we nog dachten we. Maar gaan we het ook echt doen?! Ja dus. We gaan een half jaar door Azië trekken, te beginnen in Thailand. We gaan Laos in via de Mekong rivier en trekken door Cambodja weer richting Bangkok. Dan vliegen we naar Calcutta (Noord India) en kijken daar rond in Sikkim. Vervolgens vliegen we naar Sri Lanka waar we Jannie Fioole een bezoek brengen. We laten ons rondleiden langs de projecten van de Stichting Sri Lanka support en bezoeken dan meteen ons sponsorkind Diviyangi. Ten slotte gaan we nog naar Zuid India om vanaf Mumbai weer naar huis te keren.

Actief sinds 24 Dec. 2013