Even weg uit BKK, Kanchanaburi, Hellfire pass - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jan en Nelleke - WaarBenJij.nu Even weg uit BKK, Kanchanaburi, Hellfire pass - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jan en Nelleke - WaarBenJij.nu

Even weg uit BKK, Kanchanaburi, Hellfire pass

Blijf op de hoogte en volg Jan en Nelleke

09 Februari 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Zondag 9 febr 2014, slaapboot op de River Kwai
Opgehaald bij ons hostel, en samen met een aantal anderen, in een luxe klein busje, naar een floating market geweest. Eerst in een longtailboot (boot met motor op een lange staart) die ons naar de gondels bracht en in deze gondels langs de verkopers gevaren met allerlei artikelen, wij hebben heerlijke soorten fruit gekocht.
Daarna naar Kanchanaburi gereden, hier de brug over de River Kwai bezocht en er over gelopen. Indrukwekkend als je er bij stil staat hoe die gevangenen hier moesten werken. Nog een klein museum aldaar bezocht. De Birma spoorlijn werd aangelegd in de 2e wereldoorlog door krijgsgevangenen van de Jappen, moest snel klaar zijn en heeft vele levens gekost.
Vervolgens naar de Tigertempel, een park waar tijgers en andere wilde dieren worden opgevangen die dat nodig hebben. Dat zijn o.a. beren, waterbuffels, herten, vogels en zwijnen.
Daarna nog naar een waterval van 40 m geweest, wel aardig, maar de regentijd moet nog komen, dus niet al te spectaculair nu.
Tenslotte naar de plaats gereden waar we gingen slapen, eerst eten en daarna 15 min in de longtailboot naar ons nachtverblijf, heerlijk rustig op een boot in de River Kwai. De douche was gewoon opgepompt water uit de rivier, lekker fris bij deze temperatuur(30).

Maandag 10 febr. 2014
Heerlijk rustige aan het water wakker geworden, ontbeten en naar het national park Erawan geweest, mooie wandeling langs 7 watervallen. Naar de laatste 4 watervallen was het pad een uitdaging, gelukkig goede schoenen die nat mochten worden.
Veel gelachen omdat Jan bij de bovenste waterval zijn broek scheurde en echt wel goed ook, beneden maar een zwembroek gekocht (€3) voor de rest van de dag.
Na de lunch naar de Hellfire pass gegaan, met zijn tweetjes, de anderen gingen weer andere dingen doen. Dit is ook een stuk van de Birma spoorlijn. Onder druk van de Japanners moesten duizenden krijgsgevangenen en Aziaten onder dwang werken,wat een vreselijke aanslag was op de mensen. Hier krijg je een indruk wat de mensen moesten doorstaan, wij liepen er bij een temperatuur van 32 graden door de pas. Maar als je dan moet sjouwen met een spoorrail of wat dan ook en iemand achter je staat met een bamboe stok en weinig te eten hebt gehad dan hou je dat niet lang vol. Er zijn dan ook 100.000 mensen overleden, daar wordt je wel even stil van.
Terug op de boot met de geur van tempelbomen om ons heen en met het geluid van krekels komen we weer lekker tot rust.

Dinsdag 11 febr. 2014
Heerlijk geslapen vannacht en vanmorgen pas om 8.00 uur wake-up call. Na het ontbijt gingen we naar een olifanten farm, we mochten zwemmen met de olifanten, wauw dat was lachen.
In de rivier tussen de olifantenshit, gooiden de dieren ons om en doken onder ons vandaan. Met hun slurf tilden ze ons weer op..... Wat een belevenis.
Terug bij de slaapboot gingen we "raften". Eigenlijk op een bamboe vlot rustig meestromen op de River Kwai. Eerst nog even mee gezwommen, de rest van de tijd, ongeveer een uur, rustig in de stilte mee gedreven, alleen de roepende vogels (Jan dacht de Rupi, Rupi) hoorden we. Erg relaxed.
Zo kwamen we weer bij de lunchboot, lunchen en met weer 6 andere mensen en weer terug naar Bangkok.
Drie uur rijden tot Bangkok en voor we het hotel, de Sapphirtel Inn, bereikten, waren we nog eens drie uur verder.
Morgen met de trein naar Ayutthaya voor 4 dagen. De drukte van BKK nog een poosje ontvluchten.

• 11 Februari 2014 - 22:51

Gerda Bevaart:

lol @ rupi rupi vogel!!
    wat hebben jullie al veel gezien, gaaf hoor.
    ik lees het allemaal met veel plezier :)

• 11 Februari 2014 - 23:14

Anouk, Ben & Joey:

waaauw wat zijn jullie aan het genieten daar :) echt geweldig!!

• 12 Februari 2014 - 09:51

Trees Oudshoorn:

Hoera, we kunnen jullie reisverslagen nu ook lezen. Ik moest wel glimlachen toen ik de eerste verslagen las. Jullie halen echt uit elke dag wat er uit te halen valt. Dat viel me in Nepal ook al zo op. Maar gelijk hebben jullie. Zulke reiservaringen neemt niemand je ooit nog af. Geniet ervan!
    Groetjes Trees

• 12 Februari 2014 - 10:30

Marije & Ayala:

OMG!!!! wat onwijs gaaf! echt mooi wat jullie allemaal gedaan hebben.

• 12 Februari 2014 - 12:44

Mieneke En Krijn:

Hoi Nelleke en Jan,

Wat genieten jullie geweldig van de reis.
    Wij volgen jullie geregeld door de reisverslagen.
    Fijne vakantie verder en we blijven via pc met jullie meereizen.
    Groetjes van Mieneke en Krijn

• 12 Februari 2014 - 15:10

Nienke, Sherayno En Deriley:

Lieve paps en mams en opi en omi :)

Wat een geweldige verhalen en foto's! Maar goed dat jullie dit bij houden en wij regelmatig mee kunnen genieten van jullie ervaringen! Als jullie dit na een half jaar zouden vertellen zou de helft "vergeten" te vertellen worden! Al vergeten jullie dit nooit meer! Een geweldige ervaring! En wat waren wij al jaloers op jullie lef en jullie vakantie! En dit wordt alleen maar erger ;).
    Wij willen ook met de olifant (die heeft de dikste billen van het hele land) spelen!
    Geniet elke dag met volle teugen! Wij missen jullie niet voor niets ;)

Dikke zoenen en knuffels van ons 3tjes!
    Hou van jullie!

• 12 Februari 2014 - 22:52

JAAP EN Jopie:

Hoi, Jan en Nelleke, Wat geweldig,dat is genieten,leuk om jullie zo te volgen.
    Mooie foto's . Een prachtige tijd verder, liefs van Jaap en Jopie.

Jan en Nelleke

Nadat we dit jaar in Nepal waren geweest kregen we het reis virus te pakken. Nu kunnen we nog dachten we. Maar gaan we het ook echt doen?! Ja dus. We gaan een half jaar door Azië trekken, te beginnen in Thailand. We gaan Laos in via de Mekong rivier en trekken door Cambodja weer richting Bangkok. Dan vliegen we naar Calcutta (Noord India) en kijken daar rond in Sikkim. Vervolgens vliegen we naar Sri Lanka waar we Jannie Fioole een bezoek brengen. We laten ons rondleiden langs de projecten van de Stichting Sri Lanka support en bezoeken dan meteen ons sponsorkind Diviyangi. Ten slotte gaan we nog naar Zuid India om vanaf Mumbai weer naar huis te keren.

Actief sinds 24 Dec. 2013