eerste dagen. BKK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Nelleke - WaarBenJij.nu eerste dagen. BKK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Nelleke - WaarBenJij.nu

eerste dagen. BKK

Blijf op de hoogte en volg Jan en Nelleke

06 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Eerste dagen BKK
Tjonge jonge, wat is er de afgelopen paar dagen veel gebeurd. Wat hebben we veel beleefd, en vaak zo onverwacht.

Donderdag 6 febr. 2014
Begonnen we met (ver)slapen. We zouden vroeg naar de Indische ambassade gaan om hier ons visum voor India aan te vragen, maar werden pas heel laat wakker. Maar niet getreurd we gaan toch... met de taxi en na een rit van 2 uur waren we er dan eindelijk..... Helaas een half uur te laat, hij was gesloten. Om half 5 ging hij weer open, dus bleven we daar maar in de buurt wat rond kijken.
We kwamen terecht op een overdekte markthal waarin een grote eetzaal met allemaal keukentjes eromheen waar je eten of drinken kon kopen. Hier waren alleen maar Thaise mensen, maar wij mochten er ook eten. Lekker hoor en hééééél goedkoop.
Om half vijf op de ambassade kregen we te horen dat het aanvragen van visums alleen 's morgens kon.......
We zijn met de metro (jahaaa) een stuk terug gegaan, en toen wisten we het niet meer, wat nu. Een behulpzame Thaise leraar (mathematics) vroeg ons eerst de hemd van het lijf, regelde een tuktuk en een longtailboot voor ons en zo kwamen we avontuurlijk terug bij het hotel. Dit bleek wel een héle dure optie.

Vrijdag 7 febr. 2014
Waren we wél op tijd voor de ambassade. Daar een hele ochtend doorgebracht om alles wat we nog niet hadden geregeld, te regelen en dat was heel wat zoals bv een slaapplaats in india en vierkante pasfoto's met witte achtergrond (we hadden in Nederland 12 extra pasfoto's laten maken, maar helaas...). Gelukkig is de aanvraag is nu weg. Jammer genoeg moeten we wachten tot 17 februari om ons paspoort met India visum op te halen.
Nou weer naar onze favoriete Thaise eetzaal en met de metro en tuk tuk, deze keer maar geen longtailboot want dan zijn we wel erg snel door ons geld heen, terug.
Op weg naar het koninklijk paleis ontmoeten we een zeer spraakzame Thaise meneer, een medewerker van het nationaal museum. Hij had een aantal tips om te doen, want het paleis was al dicht.
Hij schreef voor ons op: de grote gouden buddha (40 meter), de watthai ( 1200 jaar oud) en het tourist office, daar moesten we van hem langs, dat was de beste plaats om de trein ed te regelen.
Hij regelde ook meteen even een tuk tuk voor een Thaise prijs. Dat is heel wat anders dan een toeristen prijs en heel anders dan de leraar mathematics voor ons regelde.
Het was een leuke trip en we hebben inderdaad van alles geregeld in het tourist office om de dagen dat we moeten wachten een beetje leuk door te brengen. 's Avonds nog heerlijk gegeten in een piepklein Thais eettentje.

Zaterdag 8 februari 2014
Vanmorgen vroeg opgestaan om een fietstocht door China town en andere delen van Bangkok mee te maken, geboekt bij Co. van Kessel. Natuurlijk waren dat bijna allemaal Ollanders, het was heel leuk en we kwamen op plekken waar we zelf nooit zouden komen. We fietsten tussen de varkenspoten, en bloemen uit Nederland.
Met de taxiboot terug, gegeten en een Thaise massage "genoten". Wauw heftig Ze liepen gewoon over ons!!!! Maar het voelt wel goed.
Morgen voor een paar dagen weg uit BKK.

• 08 Februari 2014 - 16:36

Gerda Bevaart:

Leuk hoor! Je eet vaak het lekkerste waar de plaatselijke bevolking zelf óók eet.
    Veel plezier verder!

• 08 Februari 2014 - 19:28

Nienke En Deriley:

Wat een belevenissen al! Leuk zeg!
    Gaaf dat de mensen zo vriendelijk en behulpzaam zijn!
    Ennuh lekker zo massage! Alleen maar genieten! Super!
    Slaap lekker en ben benieuwd wat jullie de aankomende dagen gaan doen.

Heel veel liefs xxxx

• 08 Februari 2014 - 19:40

Sherayno:

Echt een hele belevenis zeg ik ben benieuwd wat er nog met de visums gebuurt en die massage wil ik ook wel ik hoorde dat die massage erg hard was ik hoop dat jullie nog leuke dagen hebben groetjes sherayno xx

• 09 Februari 2014 - 12:01

Verzorging:

Mw. Hubrechsen heeft de verslagen tot nu toe met plezier gelezen. Ik moest zeggen dat ze vaak aan jullie denkt!

Groeten,
    Verzorging van mw. Hubrechsen

• 09 Februari 2014 - 12:48

Johan & Sylvia:

hoi Nelleke en Jan wat zou ik graag een klein stukje met jullie mee wi;;en reizen geniet er maar lekker van lies van Johan en Sylvia

• 09 Februari 2014 - 18:42

Karin En Flip:

Hoi Nelleke en jan
    Al de hele week benieuwd naar jullie avonturen. Krijg niet automatisch een update. Spannend allemaal.
    Formaliteiten afwikkelen is niet het leukste wat er te doen valt, maar het brengt je soms ook weer in andere delen van een stad, ontmoetingen met anderen etc. Die fietstocht spreekt ons natuurlijk ook wel aan.
    Hier in Middelburg waaide het vandaag zo hard dat we daar maar niet aan begonnen zijn.
    Geniet en tot het volgende verslag.
    Groet Karin en Flip

• 09 Februari 2014 - 21:22

Els Van Duivendijk:

Lieve Nelleke en Jan,
    Wat een avonturen.
    Jullie up date komt in de Spam terecht.
    Ik zal het de collega's melden.
    Klinkt allemaal goed. Lekker weer, vriendelijke mensen, lekker eten: wat heerlijk.
    Geniet nog maar van het mooie Thailand!
    Groet,
    Els

• 11 Februari 2014 - 11:24

Esther Van Strien:

Wat leuk om te lezen wat jullie meemaken! Veel plezier! Ik blijf jullie volgen,

gr. Esther

• 11 Februari 2014 - 16:25

Simon En Ria:

Hoi Jan en Nelleke, fantastisch om dit allemaal mee te maken, geniet er maar van. Zoals je weet of niet weet zijn wij ook in Thailand geweest en een tip is om met de trein naar de River Kwai te gaan is goed in 1 dag te doen, ook is de drijvende markt goed te doen. Nog heel veel plezier. Groetjes van Ria en Simon

• 11 Februari 2014 - 19:54

Johan En Willy:

Hoi Jan en Nelleke,
    Wat een geweldig verslag van nog maar zo'n korte periode.
    Geniet er maar van hoor!!
    Hier gaat het langzaam beter gelukkig.

Jan en Nelleke

Nadat we dit jaar in Nepal waren geweest kregen we het reis virus te pakken. Nu kunnen we nog dachten we. Maar gaan we het ook echt doen?! Ja dus. We gaan een half jaar door Azië trekken, te beginnen in Thailand. We gaan Laos in via de Mekong rivier en trekken door Cambodja weer richting Bangkok. Dan vliegen we naar Calcutta (Noord India) en kijken daar rond in Sikkim. Vervolgens vliegen we naar Sri Lanka waar we Jannie Fioole een bezoek brengen. We laten ons rondleiden langs de projecten van de Stichting Sri Lanka support en bezoeken dan meteen ons sponsorkind Diviyangi. Ten slotte gaan we nog naar Zuid India om vanaf Mumbai weer naar huis te keren.

Actief sinds 24 Dec. 2013